-
12.nov. '26
- Musikalsk oplæsning og leg med ord
Oplægget er en rundtur i Marianne Iben Hansens forfatterskab og byder på aktiv deltagelse og smagsprøver på hendes karakteristiske leg med sproget. Alt sammen med levende musik.
Undervejs bliver der en oplæsning af "Av, det gør nas" eller "Drengen i træet", hvor den musikalsk ledsagelse er med til at åbne oplevelsen og give en direkte sansning af bøgernes rytme og handling. Begge bøger rammer spot-on til 3.klasse.
"Av, det gør nas" er en vild og rørende actionkomedie, spækket med sjove detaljer, ordspil og sprudlende rim. Om Peter, der falder på cyklen og mister sin allerbedste rokketand. Og om englen Anna, der ser det ske fra himlen og kaster sig ud i en halsbrækkende redningsaktion, for at bringe tanden tilbage til Peter.
”Drengen i træet” er en sjov, tempofyldt og dybsindig rap-fortælling. Uden at moralisere handler den om det, vi alle kender og bakser med … på den ene side de dragende skærme og på den anden side nærheden, kroppen og naturen.
Husk at du kan booke begge bøger hos CFU, så I kan arbejde videre med dem efterfølgende. CFU har også en del andre klassesæt af Marianne Iben Hansen, samt bogen ”Læs Marianne Iben Hansen med CL”, hvilket gør det muligt på en relevant måde at forlænge denne ene kulturelle oplevelse til en hel projektperiode. ("Av, det gør nas" er gengivet i fuld længde i ”Læs Marianne Iben Hansen med CL”)
Du kan vælge hvilken bog I vil opleve:
Kl. 9 – 10: ”Av det gør nas”
Kl. 10.30 – 11.30: ”Drengen i træet”
Medborgerhuset |
|
Høje-Taastrup Bibliotekerne
|
Medborgerhuset |
|
Høje-Taastrup Bibliotekerne
|
